GoodYear KMAX a FUELMAX - nákladné pneumatiky
Nové rady nákladných pneumatík s vysokým kilometrovým prebehom a s pozitívnym vplyvom na
spotrebu pohonných hmôt
KMAX – Nový rad Goodyear s vysokým kilometrovým prebehom
KMAX je špecializovaný rad cestných pneumatík, ktoré majú vysoký potenciál kilometrového prebehu a celoročne dobrý výkon bez kompromisov v ďalších kľúčových oblastiach. Rad KMAX zahŕňa pneumatiky na riadenú nápravu KMAX S, na hnaciu nápravu KMAX D a na pneumatiku pre návesy a prívesy KMAX T. Tento rad ponúka až o 35 % lepší kilometrový prebeh a súčasne drží rovnakú úroveň hospodárenia s pohonnými hmotami ako jej predchodkyne, pneumatiky Goodyear Regional Haul pre regionálnu dopravu1. Nový rad je vhodný aj na celoročné používanie, pretože pneumatiky pre hnaciu nápravu spĺňajú požiadavky zimných pneumatík.
Technológia KMAX
Sériu KMAX charakterizujú technológie KMAX – pri pneumatike KMAX S technológia IntelliMax Rib a KMAX D technológia IntelliMax Tread. Technológia IntelliMax Rib zlepšuje valivý odpor a priľnavosť na mokrej vozovke. Profil behúňa pneumatík KMAX S bol vyvinutý počítačovým modelom tak, aby poskytoval optimálne rozloženie tlaku a zabezpečil tak rovnomerné opotrebovanie a vysoký kilometrový prebeh. Táto technológia sa týka dezénu behúňa so spevňujúcou technológiou proti vysokej bočnej sile a znižuje prekĺzavanie behúňa, z čoho pramení vyšší potenciál kilometrového prebehu. Ďalšími vlastnosťami behúňa sú masívne a široké ramenné rebrá, ktoré poskytujú vysokú odolnosť proti opotrebovaniu v regionálnej prevádzke. Priľnavosť na mokrej vozovke sa zvyšuje vďaka geometrii a usporiadaniu lamiel, ktoré vytvoril počítačový model. Kanáliky na odvod vody v dolnej časti obvodových drážok znižujú tlak vody v dutinách, a tak ešte viac zvyšujú priľnavosť. Ďalším znakom behúňa je tvar drážok obruby, ktorý bol vytvorený tak, aby zabezpečil efektívne uvoľňovanie zachytených kamienkov.
Technológiu IntelliMax Tread tvorí dvojitá vrstva behúňovej zmesi. Vrchná zmes bola vyvinutá tak, aby zabezpečila vysoký kilometrový prebeh, zatiaľ čo základová zmes umožňuje rozptyl tepla, aby sa znížil valivý odpor. Pneumatika KMAX D má veľmi špecifický smerový dezén behúňa v tvare písmena V pre vysokú výkonnosť záberu pri veľmi nízkej hlučnosti. Profil behúňa je, rovnako ako pri KMAX S, vyvinutý počítačovým modelom na optimálne rozloženie tlaku, aby sa zabezpečilo rovnomerné opotrebovanie a vysoký kilometrový prebeh. Vysoký potenciál kilometrového prebehu je aj výsledkom optimalizovanej tuhosti behúňa, vylepšenej protišmykovej geometrii blokov a vyššieho objemu gumy, ktorú možno pri jazde opotrebovať. Geometriu spevňovača blokov optimalizoval počítačový model, aby sa zlepšilo zatáčanie a celkové jazdné vlastnosti. Ďalším charakteristickým znakom behúňa je technológia vaflových lamiel na optimálnu rovnováhu medzi kilometrovým prebehom a záberom. Tato pneumatika plní zavedenie požiadavky a pneumatiky pre drsné snehové podmienky a nesie symboly M+S i 3PMSF, čo znamená, že ju možno použiť celoročne vo všetkých podmienkach.
FUELMAX – Nový rad Goodyear na lepšie hospodárenie s pohonnými hmotami
FUELMAX je nový rad, ktorý pomáha lepšie hospodáriť s pohonnými hmotami, znižuje valivý odpor a je vhodný pre diaľkovú aj pre regionálnu dopravu. Rad FUELMAX zahŕňa pneumatiku pre riadenú nápravu FUELMAX S, pre hnaciu nápravu FUELMAX D a FUELMAX T pre návesy a prívesy. Nízky valivý odpor je najsilnejším atribútom tohto radu napriek tomu, že na pneumatike neboli urobené žiadne kompromisy v kilometrovom prebehu, v brzdení na mokrej vozovke alebo v iných kľúčových oblastiach výkonnosti. Príchod nového radu FUELMAX znamená, že pri výbere pneumatiky pre nákladné vozidlá už nie je potrebné rozhodovať sa medzi hospodárením s pohonnými hmotami a kilometrovým prebehom. V porovnaní s radom Goodyear Marathon + Long Haul pneumatiky FUELMAX pre riadenú a hnaciu nápravu dokážu poskytnúť priemerné zlepšenie vo valivom odpore až o 10 %2. Nový rad je v porovnaní s radom Marathon až o 15 % lepší v oblasti kilometrového prebehu3. Pneumatika FUELMAX je vhodná či už na prevádzku v diaľkovej, tak aj v regionálnej doprave. S vylepšeným záberom a výkonnosťou v drsných zimných podmienkach (M+S i 3PMSF) je pneumatika FUELMAX D skutočne celoročnou pneumatikou. Pneumatiku FUELMAX D pre hnaciu nápravu charakterizuje smerový dezén behúňa pre lepší záber a nízky valivý odpor a zároveň vysoký výkonnostný pomer medzi nízkym valivým odporom a vysokým kilometrovým prebehom. Nízky valivý odpor a nízka hlučnosť bez kompromisov v kilometrovom prebehu sú výsledkom zníženej protišmykovej hĺbky pneumatiky. Dobrý záber, kilometrový prebeh a jazdné vlastnosti vychádzajú z lamiel Flexomatic v tvare kvapky, polootvorené ramená udržujú hlučnosť na nízkej úrovni a vylepšujú jazdné vlastnosti. Celoročná výkonnosť je zabezpečená dezénom pneumatiky, ktorý spĺňa všetky požiadavky pre drsné snehové podmienky a nesie označenie M+S i 3PMSF.
Technológia FUELMAX
Technológia FUELMAX zahŕňa aj technológiu IntelliMax Groove, ktorá zlepšuje valivý odpor a je použitá na pneumatike FUELMAX S. Špecifický výrobný postup umožňuje, aby bol do pneumatiky vlisovaný „skrytý“ dezén behúňa. To znamená, že v priebehu počiatočnej fázy prvého cyklu životnosti pneumatiky sa používa vrchný dezén, ktorý sa skladá z troch behúňových rebier, aby sa dosiahla čo najlepšia výkonnosť s minimálnym valivým odporom. Keď sa opotrebovanie priblíži k 50 %, objavia sa ďalšie rebrá, takže v strednom cykle je viditeľných šesť rebier a s opotrebovaním okolo 70 % zostávajú štyri rebrá na zabezpečenie správnej výkonnosti v priľnavosti na mokrej vozovke v priebehu celej životnosti pneumatiky. Spolu s jedinečným dezénom poskytuje vylepšený tvar dutiny dobrý kompromis medzi valivým odporom, kilometrovým prebehom a jazdnými vlastnosťami. Použitie pokročilej predikčnej analýzy nám umožnilo znížiť treciu silu dezénu behúňa, čo vedie k menšiemu prekĺzavaniu i k zlepšenému kilometrovému prebehu. Priľnavosť na mokrej vozovke sa zvyšuje vďaka lamelovým hranám a vylepšeným uhlom lamiel, ktoré ešte viac pomáhajú znížiť valivý odpor.
Pneumatiky s vysokou nosnosťou
Aby sa prevádzková výkonnosť vozidiel, ktoré vyžadujú vyššiu nosnosť, čo najviac zvýšila, nové rady obsahujú aj pneumatiky s vysokou nosnosťou pre riadenú nápravu. Tieto riadené pneumatiky pomáhajú vyrovnať vyššie zaťaženie na prednej náprave kvôli doplnkovej výbave požadovanej európskou vyhláškou Euro VI.
Hodnotenie na európskom štítku a technická špecifikácia
Oba rady majú na štítku vysoké hodnotenia, ich výkonnosť však tieto hodnotenia presahuje a spĺňa širšie spektrum výkonnostných kritérií, ktoré pravdepodobne prekonali očakávania prevádzkovateľov vozových parkov, hlavne v oblastiach ako kilometrový prebeh, odolnosť a záber, ktoré štítok nezobrazuje.
1.Porovnávacie testy realizované v luxemburskom inovačnom centre Goodyear na rozmere 315/80R22.5 medzi júlom 2011 a júnom 2013 preukazujú, že nové pneumatiky na riadenú a hnaciu nápravu KMAX S a KMAX D ponúkajú zlepšenie kilometrového prebehu až o 30 % (KMAX S) a 35 % (KMAX D) oproti pneumatikám Goodyear RHS II a RHD II+.
2.Porovnávacie testy realizované v spolupráci s rôznymi európskymi vozovými parkmi a v spolupráci so spoločnosťou Goodyear na rozmere 315/70R22.5 medzi júlom 2011 a júnom 2013 preukazujú, že nové pneumatiky na riadenú a hnaciu nápravu Goodyear FUELMAX S a FUELMAX D ponúkajú zlepšenie valivého odporu až o 6 % (FUELMAX S) a 10 % (FUELMAX D) oproti pneumatikám Goodyear Marathon LHS II+ a LHD II+.
3.Porovnávacie testy realizované v spolupráci s rôznymi európskymi vozovými parkmi a v spolupráci so spoločnosťou Goodyear na rozmere 315/70R22.5 medzi júlom 2011 a júnom 2013 preukazujú, že nové pneumatiky na riadenú ahnaciu nápravu Goodyear FUELMAX S a FUELMAX D ponúkajú zlepšenie v kilometrovom prebehu o 15 % (FUELMAX S) a 10 % (FUELMAX D) oproti pneumatikám Goodyear Marathon LHS II a LHD II.
Galéria k článku
K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.
Prílohy
K článku neboli pridané žiadne prílohy.