GoodYear Eagle F1 Asymmetric 3 - Športová novinka
Nové letné Ultra High Performance od spoločnosti GoodYear je odpoveďou na konkurenčné Michelin a Continental a ich nové športové Pilot Super Sport a Sport Contact 6.
Eagle F1 Asymmetric 3 rozširuje bohatú ponuku špičkových športových pneumatík
Segment pneumatík pre výkonné vozidlá je pre gumárenské giganty stále zaujímavejšie pole pôsobnosti, čo má za následok explóziu špičkových modelov v posledných rokoch. Práve Eagle F1 Asymmetric 3 je ďalším adeptom na popredné umiestnenia v testoch, Goodyear do vývoja tejto pneumatiky investoval nemalé finančné prostriedky a úsilie. V reči čísel sa podľa zdroja Goodyear išlo o 36 000 hodín inžinierske práce a najazdených 330 000 kilometrov pri takmer 7 000 interných testoch.
Čo robí z Eagle F1 Asymmetric 3 top pneu vo svojom segmente?
Oproti predošlému modelu bola upravená zmes pneumatiky, ktorá je teraz stabilnejšia aj vo vysokých teplotách dosiahnutých pri rýchlej jazde, pneumatika vďaka tomu zabezpečuje lepší handling a kratšiu brzdnú dráhu. Veľmi dôležitou inováciou je aj nová konštrukcia behúňa, ktorá je prispôsobená tak, že sa pri brzdení zväčšuje kontaktná plocha, čím sa brzdenie značne zefektívni. Optimalizovaná konštrukcia pneumatiky taktiež poskytuje väčšiu presnosť riadenia, nižší valivý odpor a lepší prenos energie, čo prispieva k nižšej spotrebe paliva. Lepšieho výkonu sa dočkáme aj pri ovládaní vozidla a výjazde zo zákruty.
Podľa nemeckého TUV sa Eagle F1 Asymmetric 3 zaradí medzi špičku
Jedným z mála zverejnených testov, ktorým už novinka prešla je nemecký test TUV, ktorý v mnohom naznačuje, že Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 by sa aj v ďalších testoch mala objavovať na popredných priečkach. Oproti priemeru popredných športových pneumatík (konkrétne Michelin Pilot Sport3, Bridgestone Potenza S001 a Continental Sport Contact 5), mala Eagle F1 Asymmetric 3 o 9% kratšiu brzdnú dráhu na mokrom povrchu a o 4% kratšiu brzdnú dráhu na suchu.
Okrem kratšej brzdnej dráhy dominoval Eagle F1 Asymmetric 3 tiež na poli valivého odporu, v porovnaní s priemerom troch najväčších konkurentov sa môže model Goodyear pochváliť o 11% nižším valivým odporom. Na záver je tiež potrebné kvality nového modelu podčiarknuť zlepšeným handlingom, ktorý je o 4% lepší ako priemer konkurencie.
Na pultoch sa nová pneumatika objavia už počas tohtoročnej zimy Goodyear Eagle F1 Asymmetric 3 bude k dostaniu celkovo v 41 veľkostiach od 17 do 20 palcov, väčšina z týchto rozmerov bude k dispozícii už od marca tohto roku, do konca leta 2016 by potom mali byť k dispozícii všetky veľkosti.
Galéria k článku
K článku neboli pridané žiadne iné obrázky.
Prílohy
K článku neboli pridané žiadne prílohy.